WP Holding ekspanduje na rynki turystyczne dzięki zakupowi Invia Group za ponad miliard złotych - 1 2025

WP Holding ekspanduje na rynki turystyczne dzięki zakupowi Invia Group za ponad miliard złotych

W poniedziałek WP Holding poinformowała o podpisaniu umowy ramowej na zakup Invia Group. Firma, w której portfolio znajdują się takie marki jak Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de, Invia.cz, Invia.sk, Invia.hu, operuje na rynkach niemieckojęzycznych, a także w Czechach, Słowacji, Węgrzech i Polsce. Transakcję o wartości przekraczającej miliard złotych musi zatwierdzić prezes UOKiK.

Informacje prasowe WP Holding podkreślają sukcesy Invia Group – firmie udało się w 2024 roku wysłać na wakacje ponad 2 mln turystów oraz wygenerować 183 mln euro przychodów ze sprzedaży. Dodatkowo skorygowany zysk EBITDA firmy wyniósł 37 mln euro.

Po finalizacji transakcji WP Holding zamierza utworzyć strukturę obejmującą kluczowe marki turystyczne działające na terenie Niemiec, Szwajcarii, Austrii (Ab-in-den-Urlaub.de, Fluege.de), Polski, Czech i Słowacji (Invia.cz, Hotele.cz, Spa.cz), Węgier (Szallas.hu, Invia.hu) oraz Rumunii (Travelminit.ro, Litoralulromanesc.ro). W efekcie tej operacji, usługi turystyczne oferowane przez te marki będą miały łączną wartość ponad 2,5 mld euro. WP Holding dzięki temu zyska obecność na dziewięciu europejskich rynkach turystycznych.

Prezes zarządu WP Holding, Jacek Świderski, podkreślił w informacjach prasowych, że transakcja ta stanowi największą inwestycję niepaństwowej polskiej spółki w Niemczech i piątą największą zagraniczną transakcję M&A takiej spółki w historii, o ile zostanie zatwierdzona przez regulatorów.

Wiceprezes WP Holding, Adam Rogaliński, przypomniał o pierwszych krokach firmy na rynku turystycznym w 2015 roku, kiedy to przejęto serwis Wakacje.pl. Teraz, po połączeniu z Invia Group, firma zamierza skoncentrować się na budowie regionalnego lidera w sektorze turystyki, który będzie skutecznie konkurował z globalnymi platformami technologicznymi oraz kompleksowo odpowiadał na potrzeby klientów.

Z danych Euromonitora, do których odwołuje się WP Holding, wynika, że Niemcy stanowią największy segment europejskiego rynku turystycznego, wartego około 600 mld euro. Niemcy odpowiadają za 19 proc. wydatków Europejczyków na turystykę, co oznacza, że wydają sześciokrotnie więcej niż Polacy. WP Holding widzi w tym szansę na rozwój działalności międzynarodowej w sektorze travel.