Twórz nowe modele i dostarczaj konsumentom nowych doświadczeń, inteligentnej sprzedaży i precyzyjnych usług - 1 2024

Twórz nowe modele i dostarczaj konsumentom nowych doświadczeń, inteligentnej sprzedaży i precyzyjnych usług

Ciągła transformacja cyfrowa znacznie poprawiła wydajność logistycznego systemu dystrybucji magazynowej przedsiębiorstw detalicznych.

Wraz z szybkim rozwojem najnowocześniejszych technologii, takich jak Big Data, sztuczna inteligencja i przetwarzanie w chmurze, branża detaliczna prezentuje cyfrowe i inteligentne cechy od produkcji, zakupów, sprzedaży po łącza usług. W łańcuchu dostaw, w magazynie, przed ladą, w mini programie trwa rewolucja w smart retailu…

Promuj usługę, w którą wierzysz! Media online i offline do reklamowania moich usług

Czym jest smart retail?

Dostarcza konsumentom zróżnicowane i spersonalizowane produkty i usługi online i offline…

W ostatnich latach metody zakupów dokonywane przez konsumentów uległy drastycznym zmianom. Ludzie mogą wybierać tyle, ile chcą w sklepach fizycznych, lub mogą kupować wszystkie potrzebne im materiały online bez wychodzenia z domu.

Tak zwany smart retail odnosi się generalnie do wykorzystania Internetu i technologii Internetu Rzeczy do postrzegania nawyków konsumpcyjnych, przewidywania trendów konsumpcyjnych, kierowania produkcją oraz dostarczania konsumentom zróżnicowanych i spersonalizowanych produktów i usług. Supermarkety bez pracowników, wyposażenie wirtualnej rzeczywistości (VR), inteligentne zaopatrzenie i inne scenariusze, to wszystkie zastosowania inteligentnego handlu detalicznego, obejmującego sprzedaż detaliczną front-end, mid-end i back-end, producentów, nabywców, menedżerów centrów handlowych, menedżerów sklepów. Doliczmy do tego konsumentów i mamy wszystkie części inteligentnego połączenia detalicznego.

Na przykład powszechnym modelem smart retail jest prowadzenie e-commerce przy wsparciu technologii internetowej, w celu uzyskania większego ruchu, analizy danych detalicznych i uzyskania wglądu w rzeczywiste potrzeby konsumentów. Uwzględniając inteligentną transformację sklepów fizycznych przez niektóre firmy, celem nadal jest ostateczne kierowanie przepływem pasażerów w Internecie. Kiedy klient idzie do fizycznego sklepu, aby coś kupić i korzysta z autorskiego programu płatności marki, z czasem, w miarę jak klient buduje zaufanie do marki, nawet jeśli nie przychodzi do sklepu, może złożyć zamówienie za pośrednictwem zastrzeżonego dla marki program.

Kolejny model smart retail skupia się na offline. W porównaniu ze sprzedażą internetową największą zaletą sprzedaży fizycznej jest to, że ma silne poczucie doświadczenia i łączy się z okolicznymi kinami, restauracjami i innymi wspierającymi miejscami dla konsumentów, tworząc efekt klastra i zapewniając własny przepływ konsumentów. Badana na tej podstawie inteligentna sprzedaż detaliczna offline ma sprawić, że fizyczne sklepy staną się inteligentniejsze poprzez cyfrową transformację i inteligentne wzmocnienie pozycji oraz mocno „przykleja” konsumentów do trybu offline.

Praktycy generalnie uważają, że „online” i „offline” inteligentnego handlu nigdy nie były ze sobą związane. Ostatecznym celem inteligentnego handlu jest integracja online i offline. Rozwój inteligentnego handlu detalicznego może pomóc w digitalizacji offline i online, przekształcając handel offline w przeszukiwalną i godną polecenia formę. W przyszłości konsumenci mogą znaleźć sklepy i zbierać kupony tak samo wygodnie jak online. Pewnego dnia w przyszłości każdy konsument będzie mógł uzyskać maksymalną wygodę i komfort w różnych scenariuszach zakupów zarówno online, jak i offline.

Obecnie w promocji inteligentnego handlu detalicznego istnieją trzy rodzaje uczestników: po pierwsze, firmy internetowe, poprzez własne platformy i ruch, dokonują przełomów w technologii handlu detalicznego od online do offline; drugi to dostawca oprogramowania i usług, który zapewnia użytkownikom inteligentne rozwiązania; trzecia to tradycyjne firmy handlu detalicznego, które aktywnie przekształcają i ulepszają inteligentny handel detaliczny.

Eksperci uważają, że w obszarze smart retail z jednej strony poprzez eksplorację i analizę Big Data, dokładną analizę zachowań konsumenckich, tak aby zapewnić konsumentom marketing i usługi na najwyższym poziomie, z drugiej strony, informacja zwrotna o wartości danych, zapewnia łańcuch zaopatrzenia i dystrybucji w celu osiągnięcia niższych kosztów, wyższej wydajność, oraz bardziej elastycznej produkcji i dostaw.

Polegaj na „mądrości”.

Zintegruj technologie sztucznej inteligencji, takie jak widzenie komputerowe, analiza dużych zbiorów danych, robotyka i rozpoznawanie mowy.

Coraz więcej podziemnych parkingów domów towarowych posiada program parkingowy klienta centrum handlowego, dzięki którym szybko można znaleźć miejsce parkingowe w oparciu o prawdziwą trójwymiarową nawigację. Wchodząc na piętro galerii handlowej, można też często korzystać z przewodnika galerii w wirtualnej rzeczywistości, prowadzącego krok po kroku do sklepu docelowego, eliminując potrzebę przebywania w centrum handlowym.

Tego rodzaju rozwiązania pojawiają się w coraz większej liczbie dużych domów sprzedażowych na całym świecie. Dzięki wsparciu technologii sztucznej inteligencji, takich jak wizja komputerowa, analiza dużych zbiorów danych, roboty i rozpoznawanie głosu, wiele tradycyjnych domów towarowych i sieci supermarketów przeszło cyfrową i inteligentną transformację, pozwalając konsumentom cieszyć się wszystkimi aspektami od wejścia do wyjścia.

Inteligentny handel poddaje technologii wiele testów. Pierwszym z nich jest budowa infrastruktury w dziedzinie Internetu, np. potrzeba popularyzacji na dużą skalę 5G i połączenia na dużą skalę Internetu Rzeczy, drugim jest zdolność przetwarzania Big Data i optymalizacja algorytmów. Aby osiągnąć wysoki stopień dopasowania między ludźmi i towarami, nie wystarczy polegać na samym gromadzeniu danych, ale wymaga też zwiększenia mocy obliczeniowej i optymalizacji algorytmów, trzeci to popularyzacja sprzętu i oprogramowania. Wdrożenie inteligentnego handlu detalicznego wymaga od podmiotów handlu detalicznego offline, dokonywania iteracyjnych zmian w oprogramowaniu i sprzęcie.

Dzisiejszy smart retail to coś więcej niż tylko opanowanie „ile ludzi przyszło” i „ile towarów zostało sprzedanych”. Czy to online, czy offline, smart retail pokazuje bardziej inteligentną sytuację. W „ludziach, towarach, samochodach” i innych fizycznych scenach handlu detalicznego prezentowane są dokładniejsze decyzje i bardziej ekstremalna wydajność operacyjna.

Tradycyjne operacje magazynowe, każdy pojedynczy czas alokacji magazynu to około 3 godziny. Obecnie osiągany średni czas alokacji pojedynczego magazynu to tylko 3-5 minut, szczytowe pobranie towaru może osiągnąć 2000 sztuk/godz., a koszt sortowania produktów jednoczęściowych jest obniżony o 50%. Zoptymalizowanie struktury zapasów, przyspieszenie obrotu zapasami i zmniejszenie wskaźnika przetrzymywania to podstawowe założenia smart retail. Dzięki ciągłej transformacji technologicznej i inwestycjom, cała grupa osiągnęła owocne wyniki w cyfryzacji łańcucha dostaw towarów. Należy dołożyć wszelkich starań, aby dokonać inteligentnego wyboru produktów i inteligentnego zarządzania zapasami produktów zgodnie z potrzebami konsumentów.

W erze inteligentnego handlu detalicznego operatorzy sklepów fizycznych pożegnają się z tradycyjnym stanem operacyjnym w oparciu o odczucia i doświadczenie. Obecna technologia inteligentnego rozpoznawania zachowań konsumenckich, jest w stanie przezwyciężyć błąd niskiej dokładności danych , inwalidztwo lub wielokrotne liczenie. Nie będzie to już mylić sprzedawców i klientów, a dokładniej opisywać sytuację przepływu pasażerów w handlu detalicznym. Z wyjątkiem „ludzi”, w handlu, wszystkie powierzchnie, przestrzenne rozmieszczenie półek oraz identyfikacja eksponowanych towarów mogą zostać zdigitalizowane. Na przykład, dzięki wewnętrznemu robotowi do map rzeczywistych 3D, trójwymiarowe współrzędne każdego obszaru, sklepu, lady, a nawet towary w terenie mogą być zlokalizowane na poziomie centymetra, dzięki czemu wszystkie elementy w przestrzeni mogą być dokładnie skoordynowane. Każdy produkt na półce można zidentyfikować i zapisać w pamięci aplikacji po zabraniu z półki sklepowej…

Obecnie na półkach niektórych dużych supermarketów instalowane są elektroniczne metki BOE. Konsumenci muszą tylko zeskanować telefonem komórkowym kod QR na metce z ceną, aby uzyskać więcej informacji o produkcie, a nawet przenieść się do sklepu internetowego. Elektroniczna metka z ceną może być aktualizowana dynamicznie, a informacje dodatkowe mogą być aktualizowane synchronicznie, co poprawia wydajność uzupełniania półek i odbioru zamówień w sklepie internetowym.

Eksperci twierdzą, że bez względu na to, czy są to ludzie, towary czy rynki, każdy element handlu detalicznego, który zmierza w kierunku cyfryzacji i inteligencji, nie istnieje w izolacji. Informacje o każdym elemencie są ze sobą połączone i zintegrowane, aby uwolnić ogromną wartość danych i pomóc operatorom wykorzystać gromadzone dane, wykorzystując popyt do kierowania produkcją i wymuszania elastycznego dostosowania w łańcuchu dostaw i ogniwach produkcyjnych.

Jaka jest perspektywa inteligentnego handlu? Współpraca technologii i biznesu w celu promowania wdrażania transformacji cyfrowej.

W ostatnich latach stopniowo pojawia się smart retail, który rodzi szereg nowych formatów biznesowych i nowych modeli, ale także przechodzi proces przetrwania najsilniejszych.

Z badania wynika, że ​​powody, które ograniczają ogólny rozwój branży smart retail, wynikają głównie z trzech aspektów: technologii, personelu i kapitału. Z technicznego punktu widzenia ponad 70% tradycyjnych firm detalicznych na rynku nie jest w stanie obsługiwać wysoce zdigitalizowanego inteligentnego systemu operacyjnego ze względu na ich nieodpowiednią technologię, co prowadzi do wąskich gardeł w transformacji i modernizacji; z perspektywy personelu istnieje brak na rynku specjalistycznej wiedzy na temat inteligentnego handlu detalicznego. Ponadto wiele tradycyjnych przedsiębiorstw nadal uważa, że ​​koszt transformacji cyfrowej jest zbyt wysoki i nie są skłonne inwestować w to większych pieniędzy. Dane pokazują, że prawie 50% firm ma roczny budżet inwestycyjny na inteligentny handel na poziomie poniżej 10 000 złotych.

Ale smart retail daje ludziom ogromną wyobraźnię. Skanowanie centrum handlowego o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych zajmuje tradycyjnemu urządzeniu mapowemu ponad 30 dni, ale robot do tworzenia map panoramicznych opracowany przez Aipen Intelligent Company robi to w zaledwie 1 lub 2 dni. Dzięki unowocześnieniu technologicznemu, w połączeniu z dokładniejszymi algorytmami, większą mocą obliczeniową i bogatszymi danymi, inteligentny handel detaliczny może wskoczyć na wyższy poziom.

Transformacja cyfrowa nie oznacza ślepego inwestowania w systemy informatyczne lub „marnotrawienia pieniędzy”. Przedsiębiorstwa muszą połączyć swoje podstawowe możliwości i zastanowić się, jak sformułować modele transformacji cyfrowej, które pasują do ich własnych cech na różnych etapach rozwoju. Dopasować markę, nowe narzędzia i metody platformy.

Rozwój smart retailu napędzany jest nie tylko technologią, ale wymaga również kompleksowych działań. Technologia w ostatecznym rozrachunku ma realizować wartość biznesu, a tylko współpraca technologii i biznesu może ostatecznie promować wdrażanie cyfrowej transformacji. Od kierowników centrów handlowych po kierowników sklepów, wszyscy muszą zmienić swoje koncepcje, przyjąć zmiany fizycznie i nauczyć się korzystać z cyfrowej i inteligentnej wiedzy i metod.

Eksperci wskazali, że smart retail angażuje każdego konsumenta i musi rozwiązywać problemy bezpieczeństwa cyfrowego i ochrony prywatności. Odpowiednie organy powinny również jak najszybciej ulepszyć przepisy ustawowe i wykonawcze dotyczące gromadzenia danych, transakcji i ujawniania zabezpieczeń, pomóc podmiotom branżowym w zarządzaniu ryzykiem i jego kontroli, oraz umożliwić bardziej tradycyjnym firmom detalicznym inwestowanie w cyfrowe i inteligentne ulepszenia oraz osiągnięcie zrównoważonego rozwoju.