Technika Pomodoro, czyli skuteczne zarządzanie czasem. - 1 2024

Technika Pomodoro, czyli skuteczne zarządzanie czasem.

Technika Pomodoro, czyli skuteczne zarządzanie czasem.

Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, pracownikiem, studentem czy zwyczajnie osobą, która ma problem z zaplanowaniem i przestrzeganiem swojego harmonogramu dnia – technika Pomodoro może być kluczem do rozwiązania tego problemu. Metoda ta została opracowana pod koniec XX wieku i cieszy się coraz to większą popularnością. W czym tkwi jej sekret?

Technika Pomodoro – o co w tym wszystkim chodzi?

Przede wszystkim – głównym celem tej metody jest efektywniejsze zarządzanie czasem pracy lub nauki. Technika ta doskonale sprawdzi się zarówno w miejscu pracy, jak i podczas jej wykonywania zdalnie. Jedyne, czego potrzebujesz, by skorzystać z tej techniki, to Twój telefon komórkowy i aplikacja budzika lub zegarka. Zasady techniki Pomodoro polegają na tym, by w pierwszej kolejności opracować listę zadań na konkretny dzień, warto również ustalić rozpoczęcie oraz zakończenie nauki lub pracy. Gdy lista zadań zostanie już stworzona, należy zwyczajnie rozpocząć wykonywanie zaplanowanych czynności. Do czego w takim razie potrzebny jest budzik? Pomodoro opiera się na tym, by praca lub nauka trwała dokładnie 25 minut, po tym czasie należy zrobić 5-minutową przerwę. W trakcie pracy należy bezwzględnie pamiętać o tym, by wyłączyć wszelkiego rodzaju rozpraszacze. Podczas przerwy mamy chwilę na odetchnięcie i oczyszczenie umysłu, a po jej zakończeniu – powracamy do wykonywania zadań z listy. Po prawie dwóch godzinach, a więc czterech cyklach, wskazane jest zrobienie dłuższej przerwy, która powinna trwać przynajmniej 20 minut.

Zalety korzystania z metody Pomodoro.

Technika ta przede wszystkim uczy koncentracji oraz uwagi, co skutkuje o wiele większą produktywnością. Cykle pracy oraz przerw sprawiają, że na pewno nie będziemy czuli się przepracowani. Technika Pomodoro jest szczególnie polecana pracownikom oraz uczniom, którzy chcieliby osiągać lepsze wyniki w pracy lub nauce.